Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
[ X ] nie pokazuj więcej tego komunikatu

 

 

 


 

»   Witamy na naszej stronie   «






 

 

[x]
Piątek, 24-11-2017r.
Emmy, Flory, Romana
pliki_strony->list TRANSLOG sp. z o.o.
Al. Wojska Polskiego 217 AB
71-256 Szczecin
pliki_strony->telefon

tel./fax:
+48 91 435 81 62
+48 91 489 45 66

                                       

CENTRUM DORADZTWA
        i OBSŁUGI TRANSPORTU

 
OFERTA:
Obowiązujące PRZEPISY

PRZEWÓZ 

PRAWO PRZEWOZOWE

KONWENCJA O UMOWIE MIĘDZYNARODOWEGO PRZEWOZU DROGOWEGO TOWARÓW  ( CMR )

 

INCOTERMS 

INCOTERMS 

 

USTAWY i przepisy wykonawcze

Ustawa o transporcie drogowym

oraz spodziewane zmiany:

 

- Projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o kierujących pojazdami

- Projekt założeń projektu ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych w zakresie implementacji do krajowego porządku prawnego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE z dnia 7 lipca 2010 roku w sprawie ram wdrażania ITS w obszarze transportu drogowego oraz interfejsów z innymi rodzajami transportu

 

CERTYFIKAT kompetencji zawodowych w transporcie drogowym

 

 
 

 

 

CZAS PRACY KIEROWCY:

Konwencja AETR


HOMOLOGACJA i WARUNKI TECHNICZNE POJAZDÓW 

Homologacja

 

 

 PRZEWOZY OSÓB

Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie rozkładów jazdy

uzasadnienie+OSR

 

TOWARY NIEBEZPIECZNE

Ustawa o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych

 

PRZEWOZY ZWIERZĄT

 

 ODPADY

 

 OCHRONA ŚRODOWISKA

 

 

PRZEWOZY ŻYWNOĆI

 Konwencja ATP

 

 

UBEZPIECZENIA W TRANSPORCIE

Ubezpieczenia

 

BHP i PPOŻ

 BHP

 

 

KONTROLA i KARY

Kompetencje Urzędów w zakresie kontroli w transporcie

 TARYFIKATOR KAR

Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie wzorów dokumentów stosowanych przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego w postępowaniach w sprawach o wykroczenia ujawnione za pomocą stacjonarnych urządzeń rejestrujących zainstalowanych w pasie drogowym dróg publicznych

 

Ciężarówki są ważone przez ITD bezprawnie?

 

ITD waży ciężarówki niezgodnie z instrukcją producenta, czyli… bezprawnie. Z dokumentów wynika, że waga nieautomatyczna służy jedynie do pomiaru nacisków kół i osi i nie posiada homologacji upoważniającej do dokonywania pomiarów masy całkowitej pojazdów.

Sprawę skomentował Prezes Kancelarii Prawnej Viggen, Mariusz Miąsko:

- „Cieszy mnie, że po latach moich starań do sądu dotarła sprawa oczywista, iż aby była sankcja musi wcześniej istnieć legalne źródło prawa, na podstawie którego ustalono zasady pomiaru. Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego potwierdza, iż inspekcja używa wag nieprzystosowanych do ważenia masy całkowitej pojazdu. W ubiegłym roku zauważyła to też Najwyższa Izba Kontroli. Zarówno NIK, jak i WSA stwierdziły, że wagami do ważenia osiowego można by sprawdzić masę całkowitą pojazdu, gdyby pod każdą osią była taka waga i byłyby połączone. WSA nie zauważył, że do wag statycznych nie wydano rozporządzenia określających procedurę ważenia. To istotne, gdyż bez niego nie można się odwołać od błędnie wykonanej procedury, której formalnie nie ma. A tak bywa np. gdy zważono samochód, który nie stał w linii prostej. Wtedy niektóre osie są przeciążone".

 

ŻRÓDŁO: http://truckfocus.pl/nowosci/7688/ci%C4%99%C5%BCar%C3%B3wki-s%C4%85-wa%C5%BCone-przez-itd-bezprawnie

 

Przepisy CELNE

 TIR

ATA

 

 

 ZAGADNIENIA FINANSOWE w TRANSPORCIE

Rozliczenia comiesięczne

 

 

Organizacje społeczne i zawodowe

 

 

Ważenie pojazdów 

 


 

 



przepisy_transportowe Słowa klucvzowe serwisu: szkolenia transportowe, szkolenia z transportu, doradztwo transportowe, ADR